חוגים


1 .חוג ריתמוסיקה (עם נעמי לקבוצות הבוגרות ועם ברקת לקבוצות הצעירות): 
החוג עוסק בהכרת מרכיבי המוסיקה השונים כמו : גובה, עוצמה, משך וגוון. בעזרת החוג נערוך הכרות עם עולם המוסיקה בשילוב :
האזנה - ליצירות מתקופות שונות.
שירה - שירי בוקר , שירי חג , שירים מהזמר העברי ועוד.
והתנסות בנגינה - על תופים, פעמונים, שלישים מקלות מקצב ועוד.

2. חוג תנועה (זיוה לקבוצות הצעירות ) :
בגיל הרך התנועה היא צורך פיסי, דרך לבטא רגשות ובעיקר אחת מאופני הלמידה החשובים , תוך כדי תנועה הילד קונה שליטה בסביבתו , רוכש מושגים תחושתיים — תנועתיים, ולומד להכיר את עולמו.
עידוד לפעילות גופנית מגוונת עשוי לתרום להתפתחות הילד כאישיות שלמה ולמיצוי כל היכולות הטמונות בו. הפעילויות יבואו לידי ביטוי בתחומים הבאים :
התפתחות מוטורית תקינה : פיתוח מיומנויות יסוד כגון ריצה , קפיצה , זריקה , דילוג , פיתוח שרירים , גמישות , יציבה נכונה , פיתוח קואורדינציה ושיווי משקל .
התפתחות קוגניטיבית שכלית : תפיסת צורות , לימוד מושגי המרחב , העשרת השפה , פיתוח חשיבה והסקת מסקנות .
פיתוח התחום החברתי : היחיד בקבוצה , פיתוח מנהיגות , שמירת כללים , אחריות , שיתוף , הפסד וניצחון , התחשבות באחר .
התפתחות התחום הרגשי : וסובלנות , שליטה עצמית , התגברות על פחדים , סבלנות יצירתיות והבעה רגשית בתנועה .

 
אמצעים להשגת המטרות:
מודעות לגוף - הכרת אברי הגוף וצורתם (ארוך , קצר וכו' ) .
מודעות למרחב - גובה , כ הכרות עם מרחב כללי ואישי , סוגי מסלולים במרחב , רמות יוונים ביחס לגוף וביחס למרחב וסימטרייה .
שיפור איכות התנועה - שיווי משקל , כוח , ויסות כוח , בלימה .
זמן - תנועה

3. פעילויות טבע עם צוות הגן :
בעולמנו המתקדם והמודרני הממוזג והממוחשב, אנו, צעירים ובוגרים, נתחבר לעבר ולהווה בהתנסות חווייתית, במלאכות ראשוניות ובחילופי עונות.
נכיר מקרוב את המושג " איכות סביבה " וכן מחזור ואקולוגיה, נעשה זאת בדרך של סיפור, המחשה וכמובן עשייה. נלמד לזרוק פחות , להשתמש בדברים שוב ונמציא רעיונות.
בהתאם לעונות השנה והחגים,נתוודע לסביבה , נצא לשדה לראות, לחוש מה צומח ומה מצב העננים, נבנה מהחומר ומהאדמה כמו פעם.
נתבונן בטבע ונראה את המתנות הרבות שהוא מעניק לנו : נביט , נתלהב ונלמד לשמור עליהן ען הדורות הבאים .

4. חוג ריקודי-עם עם שרון :
שרון בוגרת סמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בחינוך, מדריכת ריקודי עם לגיל הרך מבית ספר שיאים באוניברסיטת ת"א.
פעילות הריקוד בכלל, ובגיל הרך בפרט היא פעילות תנועתית – אינטגרטיבית שמטרותיה הן:
טיפוח תחושת התנועה של הילד – יכולת התכנון התנועתי, הקואורדינציה, שיווי המשקל והוויסות התנועתי.
לזמן לילד עבודה תוך התחשבות במרחב הנתון וב"אחרים" הפועלים בו, ולעשות הבחנה בין המרחב האישי והכללי.
מפגש מלהיב של תנועה ומוסיקה המפתח אצל הילד קצב ורצף, זכרון תנועתי ומחזק את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי.
הקנייה והפנמה של ערכים חברתיים – המפגש עם הריקוד מחייב אחדות, תאום ושיתוף פעולה בין הילדים וע"י כך מחזק את הקשר ביניהם ויוצר ביניהם מכנה משותף.
טיפוח והעשרת הידע בתחום התנועה באמצעות לימוד מושגים פשוטים משפת המחול כגון: צעדת צימוד (פתח – סגור).
טיפוח חדוות החיים ותחושת השייכות מתוך עולמם של הילדים.
בחוג נתנסה ריקודי זוגות, שורות ומעגלים, שירים של פעם וגם שירים עדכניים הלקוחים מעולם הילדים.בנוסף בחוג נתנסה בתיגוף: תיפוף על הגוף , נלמד לתופף במקצבים שונים ובמיהריות משתנות.
החוג הינו מפגש מוסיקלי משמח וסוחף המכיל בתוכו גם הנאה וגם ערכים תנועתיים, 


5. חוג דרמה ותיאטרון - המזוודה הכחולה עם מעין לקבוצות הצעירות ועם גיא לקבוצות הבוגרות
יחד עם הילדים ימחיז נדב הטכנאי סיפורים שונים , כאשר הילדים הם השחקנים, בחוג נשתמש בהרבה דמיון , תחפושות, אביזרים ומוסיקה.
במהלך הסיפור יפגשו החברים דמויות שונות ובסוף הסיפור יהיה מסר חברתי ומסר ערכי.
בנוסף המזוודה הכחולה מגלה גם עולמות רק לקבוצות הבוגרות
בכל מפגש שני נטייל במדינה אחרת בעולם ובה ננסה לפתור תעלומה, נחפש את המדינה על פני כדור הארץ ביחס לישראל , נפגוש אנשים שונים , נחשפ לתרבות חדשה, נלמד מילים בסיסיות בשפה המדוברת ונאכל מאכלים שונים. את הכל נעשה בעזרת תמונות תחפושות דגלים ועוד.

 
contactus1

הרשמו לניוזלטר שלנו